قیمت ویژه نوشابه پپسی خانواده

امتیاز دهید post

شرکت سامان گستر به عنوان مجموعه ای معتبر در ایران نوشابه پپسی خانواده را با قیمت ویژه، در اختیار شما خریداران عمده قرار می‌دهد. نوشابه پپسی یکی از انواع نوشیدنی‌هایی است که نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر نیز نظر مصرف کنندگان زیادی را به خود جلب کرده است. محصولات این برند به خاطر داشتن نوع بسته‌بندی مقاوم و استاندارد، به کارگیری ترکیبات با کیفیت و همچنین طعم عالی توانسته اعتبار و محبوبیت خود را در بازارهای بین المللی حفظ نماید. لازم است بدانید نوشابه های پپسی در ایران تحت نظر کمپانی بزرگ پپسی، در حال تولید است و تمامی استانداردهای بین المللی در روند تولید آنها حفظ می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات این برند ادامه مقاله را مطالعه فرمایید.

قیمت ویژه نوشابه پپسی خانواده - سامان گستر

تاثیرات کافئین موجود در نوشابه پپسی بر مغز

همانطور که در مقالات گذشته هم درباره آن توضیح دادیم همه نوشابه‌ها بر اساس استانداردهای تعیین شده، حاوی مقداری کافئین هستند. کافئین ماده‌ محرک و مفیدی است که می‌تواند عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار دهد. حال آنکه این تاثیر مثبت باشد یا منفی بسته به میزان مصرف شما دارد. مواد کافئین‌دار علاوه بر اینکه در قهوه و فرآورده‌های آن وجود دارد در انواع نوشابه‌ های پپسی نیز یافت می‌شوند. به طور کلی در صورتیکه در مصرف کافئین زیاده‌روی نشود می‌تواند عملکرد مغز را بهبود دهد و به دنبال باعث افزایش انرژی گردد. تاثیرات کافئین موجود در نوشابه بر عملکرد مغز به گونه ای است که اگر نوشابه پپسی حاوی کافئین را مصرف کنید، پس از گذشت چند دقیقه احساس هوشیاری و تمرکز بیشتری می‌کنید و احساس خواب آلودگی در شما از بین خواهد رفت. هرچند همانطور که گفته شد مصرف بیش از حد این نوشیدنی به خاطر داشتن این ماده محرک و سایر ترکیبات دیگر، عوارض جدی به دنبال دارد؛ اما اگر به اندازه مصرف شود ضرری را به بدن نمی‌رساند.

شاید برایتان جالب باشد علاوه بر انواع اسید ها یکی از ترکیبات موجود در نوشابه که باعث افزایش قدرت هضم می‌شود، کافئین است. نتایج پژوهش‌های انجام گرفته نشان می‌دهد کافئین که یکی از شناخته شده‌ترین داروهای سایکواکتیو در جهان است می‌تواند، عملکرد افراد را تحت تاثیر قرار دهد و احساس هوشیاری را افزایش دهد. به طور مثال در زمان‌هایی از روز که پس از چندین ساعت کار احساس خستگی می‌کنید با مصرف نوشابه های حاوی کافئین، احساس خستگی شما تا چندین ساعت از بین خواهد رفت. نکته بسیار جالب این است که مغز انسان به طور طبیعی موقعی که از خواب بیدار می‌شوید تا زمان خواب در حال تولید ماده‌ای به نام آدنوزین است. پژوهشگران بر این باورند که وجود این ماده باعث می‌شود تا شب احساس خستگی داشته باشید و به خواب بروید. زمانیکه نوشابه مصرف می‌کنید کافئین موجود در آن از طریق مشابه سازی با آدنوزین در مغز این پروسه طبیعی را مختل می‌کند.

به بیانی دیگر کافئین موجود در نوشابه با اتصال به گیرنده‌های طراحی شده برای مولکول‌های آدنوزین آنها را از مسیر خود خارج کرده و در نتیجه احساس هوشیاری بیشتری خواهید کرد. علاوه بر این پس از مصرف کافئین قسمت‌هایی از سیستم عصبی مرکزی فعال شده که خلق و خوی شما را نیز تقویت می‌کند. این اتفاق نیز از جمله تاثیرات کافئین در ایجاد اختلال در فرایند تولید مولکول‌های آدنوزین به وجود می‌آید. نکته قابل تامل دیگر این است که کافئین موجود در نوشابه باعث افزایش سطح هورمون آدرنالین می شود پ ممکن است شخص را کمی حساس کند. در نتیجه آن سلول‌های مغز تحریک شده و این پیام به غده هیپوفیز می‌رسد که موقعیتی اضطراری ایجاد شده است.

سپس این غده هم پیامی به غدد فوق کلیوی فرستاده که در نتیجه آن بدن سرشار از هورمون آدرنالین خواهد شد. نتیجه پژوهش‌های انجام گرفته درمورد کافئین موجود در نوشابه حاکی از آن است که کافئین در نوشیدنی هایی مثل قهوه یا نوشابه می‌تواند، بر تقویت حافظه تاثیرگذار باشد و به دنبال آن تمرکز را نیز افزایش دهد. خبر خوب دیگر این است که کافئین می‌تواند برای مدت زمان کوتاه اشتها را سرکوب کند و باعث افزایش ترشح هورمون های کاهنده اشتها گردد. البته این بدین معنا نیست که مصرف نوشابه وزن را کاهش می‌دهد پس در مصرف آن اعتدال را رعایت نمایید. از جمله تاثیرات بد کافئین موجود در نوشابه می‌توان به مشکلات گوارشی مثل سوزش معده اشاره کرد که از جمله نکات منفی درباره مصرف بیش از حد نوشابه می باشد که در نتیجه افزایش اسید معده به وجود می‌آید.

قیمت فوق العاده نوشابه پپسی خانواده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.