قیمت روز نوشابه پپسی خانواده

امتیاز دهید post

قیمت روز نوشابه پپسی خانواده به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت سامان گستر، در فروشگاه اینترنتی مجموعه به آسانی قابل استعلام است. شرکت پپسی در کشور ایران با استفاده از به کارگیری بهترین مواد اولیه محصولات متنوع را در طعم های مختلف تولید می‌کند. به طوری که افراد با هر ذائقه‌ای می‌توانند، مطلوب‌ترین نوع را متناسب با سلیقه خود برگزینند. نکته قابل تامل این است که صنعت نوشیدنی برندهای گوناگونی پا به این عرضه گذاشته اند، اما همواره محصولات برند پپسی به لحاظ میزان فروش در صدر جدول است و مردم تمایل زیادی به خرید محصولات این برند دارند. همچنین این شرکت نوشابه سازی به روند سالم‌سازی محصولات خود توجه ویژه داشته و آنها را با بهره‌گیری شرایط خاص تولید می‌کند.

استفاده از گاز کربنیک خالص در نوشابه پپسی

شاید برای شما همین سوال مطرح شده باشد که انواع نوشابه از جمله محصولات شرکت پپسی چگونه گازدار می‌شوند و نوشابه گازدار چه مشخصه ای دارد؟ از چه نکاتی در روند تولید این محصولات استفاده می‌شود. دی اکسید کربن یا همون گاز کربنیک نوعی گاز بی‌رنگ و بی بو می‌باشد که به عنوان یکی از اصلی‌ترین پایه‌های تولید نوشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به بیانی دیگر گاز کربنیک از ترکیب کوالانسی میان اکسیژن و کربن به‌ دست می ‌آید که در نتیجه سوخته شدن سوخت های فسیلی از جمله گازوئیل ایجاد می شود و پس از تصویه از حالت گاز به مایع تبدیل می شود.

شاید برایتان جالب باشد که حالت کف کنندگی و طعم خاص سوزاننده موجود در نوشابه پپسی در نتیجه وجود این ماده می باشد. در حقیقت وجود گاز کربنیک در نوشابه حس تازگی را به فرد مصرف کننده القا می‌کند. این در حالی است که حتی نوشابه پپسی که جزو بهترین نوشیدنی های گازدار است وقتیکه گاز آن از بین برود دیگر آن حس مطلوب را به جای نخواهد گذشت. زمانی که کاربنیک با نوشابه ترکیب شود اسیدی بسیار ضعیف به نام اسید کربنیک به وجود می‌آید که معمولاً طعمی ترش دارد. البته میزان این ترشی به حدی کم است که تنها باعث ایجاد حسی خوشایند می شود. علاوه بر این اسید کربنی که موجود در نوشابه به عملکرد هضم در دستگاه گوارش کمک کرده و به عنوان نوعی نگهدارنده هم تلقی می‌شود.

گاز کربنیک از سوختن ترکیبات کربنی مانند گازوییل به وجود می‌آید. نکته حائز اهمیت این است که این گاز کثیف است و بایستی با به کارگیری تکنیک های ویژه ای تصفیه و آلاینده های آن حذف گردد. در نهایت آنچه باقی می ماند گاز کربنیک خالصی می باشد که بی ‌ضرر است. در نهایت گاز کربنیک پس از تصفیه کامل به کپسول های تحت فشار وارد شده و به کارخانه های تولید نوشابه مثل کوکا و پپسی ارسال می شود. در کارخانه های نوشابه سازی گاز کربنیک با ایجاد خلا و تبرید در دستگاه کربوناتور به شربت نوشابه اضافه می گردد. بعد از اضافه شدن گاز کربنیک، درب بطری نوشابه کاملا بسته شده و آماده مصرف می شود.

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران اظهار داشت برای گازدار کردن انواع نوشابه سوخت های فسیلی به کاربرده می شوند که یکی از مهمترین آنها گازوئیل است. كيفيت گاز كربنيك افزوده ‌شده به نوشابه‌ها از اهميت بالايي برخوردار است. به ‌همين ‌دليل توليدكنندگان شناخته ‌شده نوشابه‌هاي گازدار در جهان سخت‌گيري زيادي در رابطه با گاز كربنيك مورد ‌مصرف در نوشابه‌هاي خود دارند و گاز كربنيك مصرفي مورد قبول آنها بايد داراي مشخصات تعيين‌ شده توسط متخصصين مربوطه باشد.

يكي از اولين شاخصها در مورد گاز كربنيك، درجه خلوص آن است. مطابق استانداردهاي موجود گاز كربنيك مصرفي در صنايع نوشابهسازي بايد داراي حداقل خلوص 98/99%  باشد. به بيان ديگر، ناخالصي موجود در گاز مصرفي بايد كمتر از 01/0% باشد. نكته مهم آن است كه در همين ناخالصي كمتر از 01/0%، ميزان بعضي از عناصر و مواد بايد آنقدر اندك باشد تا زياني را متوجه مصرفكننده نوشابه نسازد. بخش عمده كنترل كيفي گاز كربنيك مورد استفاده در نوشابههاي گازدار روي همين ناخالصي كمتر 01/0% متمركز است تا اطمينان حاصل شود كه هيچ عنصر يا ناخالصي زيان بخشي بيش از مقدار تعريفشده و مجاز در گاز مصرفي نباشد.

گاز كربنيك به روشهاي مختلفي توليد ميشود. در خط توليد گاز كربنيك، ابتدا در يك «بويلر»، گاز طبيعي و يا گازوئيل سوزانده مي شود. مشعل و ديگي كه براي اين منظور استفاده ميشود بهگونهاي طراحيشده كه هواي لازم و كافي براي احتراق كامل سوخت تزريقي به مشعل، تأمين گردد. بديهي است كه گاز و گازوئيل مصرفي مخلوطي از آلكانها و يا هيدروكربنهاي مختلف بوده و هواي دميده شده هم تركيبي از نيتروژن و اكسيژن و هيدروژن و ناخالصيهاي ديگر خواهد بود.

 نتيجه آنكه در اثر احتراق علاوه بر آب و گاز كربنيك كه در بالا اشاره شد گازها و مواد ديگري هم توليد ميشوند. بنابراين اگر دود خروجي از دودكش بويلر را تجزيهكنيم، ملاحظه ميشود كه گاز CO2 تنها درصد پاييني از تركيبات آن (حدود 12-10%) را تشكيل ميدهد و بقيه شامل گازها و ناخالصيهاي ديگر از جمله تركيبات نيتروژن مي باشد. دود خروجي از «بويلر» در واقع ماده اوليه براي توليد گاز كربنيك ميباشد.

پس از سوزاندن گاز طبيعي يا گازوئيل، دود خروجي از دودكش «بويلر» به قسمت پايين ستون يا برج بلندي كه بخش عمده آن از قطعات سراميكي خاصي پرشده، هدايت ميشود. در اين برج كه «برج شستشو» ناميده ميشود، با پاشش آب از قسمت فوقاني برج برروي سراميكها، دودي كه از پائين به سمت بالا در حركت است، ضمن خنك شدن، بخشي از ناخالصيهاي قابلحل در آب را از دست ميدهد. خروجي اين برج، مخلوطي از گازهاي مختلف ازجمله گاز كربنيك است.

در مرحله بعد، گازهاي خروجي از «برج شستشو» به قسمت پايين برج ديگري وارد ميشود كه داخل آن نيز با قطعات سراميكي پر شده است. در اين برج كه به نام «برج جذب» شناخته ميشود، با استفاده از مادهاي كه خاصيت جذب CO2 را دارد، جداسازي گاز كربنيك از مخلوط گازهاي مختلف صورت ميگيرد. ماده جاذب گاز كربنيك محلولی است که با غلظتي مشخص از قسمت فوقاتي «برججذب» روي سراميكهاي داخل ستون پاشيده ميشود و با اين عمل گاز كربنيك موجود در مخلوط گازي كه از پائين ستون بطرف بالا در حال حركت است، توسط محلول MEA جذب ميشود.

محلول MEA حاوي گاز كربنيك از قسمت پايين «برج جذب» به قسمت فوقاني ستون ديگري كه «برج جداسازي» ناميده ميشود، انتقال مييابد. «برج جداسازي» با بويلر در ارتباط بوده لذا MEA ورودي به آن در مجاورت شعله بويلر حرارت ديده و در اثر اين گرمايش گاز كربنيك از MEA جدا ميشود و با خروج از قسمت فوقاني «برج جداسازي» از يك مبدل حرارتي عبور ميكند تا خنك شده و در عين حال بخشي از رطوبت همراه آن به صورت كندانس جدا شود. سپس براي آنكه بخش ديگري از ناخالصي هاي موجود در گاز كربنيك توليدي همانند NOX ها، آلدئيدها، الكلها و H2S از MEA گرفتهشود، آن را از ستوني عبور ميدهند كه حاوي پرمنگنات پتاسيم است.

در مرحله بعدي، گاز توليدي وارد «كمپرسور گاز كربنيك» ميشود تا فشار آن به حدود 16 بار افزايش يابد. در ادامه گاز كربنيك توليدي از «ستون خشككن» عبور ميكند تا ضمن دفع رطوبت، نقطه شبنم گاز به حدود 60- درجه سانتيگراد برسد. بعد از  «ستون خشككن»، گاز كربنيك از «ستون كربن فعال» عبور مي كند تا بو و برخي ناخالصيهاي گاز حذف شود. آخرين مرحله در فرايند توليد گاز كربنيك، تبديل گاز كربنيك توليدي از حالت گاز به مايع است. عمل تقطير گاز كربنيك در مبدل حرارتي يا كندانسوري مرتبط با يك كمپرسور آمونياكي يا فرئوني صورت ميگيرد و دماي آن تا حدود 30- درجه سانتيگراد پايين آورده ميشود تا به مايع تبديل گردد. در اين مرحله گازهاي غيرقابل تقطير همراه گاز كربنيك جدا شده و نهايتاً گاز كربنيك مايع با خلوص 99/99% در مخزن ذخيره مي شود. برای اینکه درباره نوشابه گازدار اطلاعات بیشتری کسب کنید به مقاله فروش نوشابه پپسی شیشه درب کارخانه – لیست قیمت مراجعه فرمایید.

نرخ روز نوشابه پپسی خانواده

شرکت سامان گستر مرکز فروش عمده ای است که در زنجیره توزیع و پخش محصولات غذایی و نوشیدنی در حال فعالیت است. در حقیقت این شرکت عمده فروش به عنوان رابط بین شرکت تولید کننده و خرده فروش عمل می کند. البته شرکت های دیگری هم در این حوزه در حال فعالیت اند اما عوامل متخلفی وجود دارند که بازرگانی سامان گستر را نسبت به سایر شرکت ها متفاوت کرده است. این مجموعه با ارتباطات و کانال های قوی با اغلب شرکت های تولیدکننده، محصولات خریداری کرده را با قیمت تخفیف دار و ارزان تر می فروشد.

به بیانی دیگر محصولاتی از جمله نوشابه پپسی خانواده با تخفیف زیاد از شرکت تولید کننده خریداری کرده و در مقیاس مشابه به خرده فروشان می فروشد. عامل دیگری که باعث محبوبیت شرکت سامان گستر در بازار فروش محصولات غذایی شده این است بر خلاف سایر مراکز غالباً روی فروش عمده محصول یا گروهی خاص، بطور مثال محصولات زمزم متمرکز نشده است. بلکه در حوزه فروش اغلب محصولات غذایی و نوشیدنی ها بطور جدی در حال فعالیت است. جهت جستجوی قیمت روز نوشابه پپسی خانواده  پیشنهاد ما به شما ارتباط با واحد فروش بازرگانی سامان گستر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.


⚠️ حداقل سفارش 200 کارتن می‌باشد ⚠️
Close