بزرگترین شرکت پخش نوشابه پپسی شیشه (قیمت خرید)

امتیاز دهید post

بازرگانی سامان گستر به عنوان یکی از بزرگترین شرکت پخش های ایران در حال ارائه نوشابه پپسی شیشه به قیمت خرید عمده است. نوع شیشه یکی از بسته بندی های محبوب و پر طرفدار در بین مصرف کنندگان است و به همین خاطر شرکت پپسی توجه ویژه ای به آن دارد. بسته بندی شیشه ای نوشابه پپسی دارای استاندار های لازم است و کیفیت بالایی دارد. مقاومت عالی در مقابل ضربه، قیمت ارزان و سهولت در استفاده از جمله مهم ترین استاندارد های انواع مختلف این برند است.

بزرگترین شرکت پخش نوشابه پپسی شیشه (قیمت خرید) - سامان گستر مروری بر تاریخچه برند پپسی 

داستان برند پپسی، از حدود بیش از 100 سال گذشته و با کشف یک فرمول شیمیایی خاص برای درمان سوء هاضمه آغاز شد. این داستان تا جایی ادامه پیدا کرد که برند نوشابه سازی پپسی اعلام کرد در سال 2022 فروشی بیشتر از 85 میلیارد داشته است. در این قسمت تاریخچه شرکت پپسی و تکنیک هایی که به موفقیت آن منجر شده است را بازبینی می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر با برند پپسی با ما همراه شوید.

برند پپسی از آنجایی متولد شد که در سال 1893 در شهر نیوبرمن نوشیدنی به نام (Brad’s drink) آوازه پیدا کرد. موسس و‌ بنیان گذار شرکت پپسی داروسازی به نام کالب برادهام بود که این محصول را در یک داروخانه به نام تولید کرد. در حقیقت این داروساز علاوه ‌بر دارو، مشغول تولید نوشیدنی‌هایی‌‌ دیگری نیز بود. این نوشیدنی های گازدار با ترکیب مواد درجه یک تولید می شدند با نوشیدنی‌های الکلی بسیار پرطرفدار، رقابت می کردند. یکی از تولیدات این کالپ طرفداران بیشتری نسبت به سایر داشت با استفاده از پودر وانیل و شکر ساخته شده بود. برادهام در فرایند تولید این نوشابه از دانه‌های کولا استفاده میکرد و ترکیبات موجود در آن را طوری تنظیم کرده بود که علاوه ‌بر آن طعم فوق العاده، سطح انرژی بدن را افزایش دهد و سوء هاضمه را هم برطرف کند. سوء هاضمه در زبان انگلیسی Dyspepsia نام ‌دارد و به همین خاطر بردهام نوشیدنی خود را Pepsi نام‌گذاری کرد.

در این زمان چند سالی از رونمایی از نوشابه‌ی کوکاکولا گذشته است و بردهام هم برای آنکه نشان دهد نوشیدنی‌اش حاوی دانه‌های کولا است، نام آن را پپسی کولا می‌گذارد. و این گونه فرمول پپسی کشف شد! به این ترتیب کارخانه پپسی در سال‌های ابتدایی قرن 20، در اتاق پشتی همان داروخانه تاسیس می‌شود و ظرف چند سال دو شعبه از آن در دو شهر دیگر آمریکا ایجاد می‌شود. تصویب قانون «منع استفاده از ترکیبات شیمایی اعتیادآور و خطرناک» در سال 1907 به سکوی پرتابی برای برند Pepsi تبدیل می‌شود. طی این قانون، اندکی از فروش نوشابه‌ی کوکاکولا به دلیل استفاده از کوکائین در ترکیبات آن کاسته می‌شود و در عوض فروش Pepsi Cola رشد بسیاری پیدا می‌کند. فروش نوشابه‌ی پپسی تا پیش از شروع جنگ جهانی اول به دلیل طبیعی بودن مواد تشکیل دهنده‌ی آن رشد بسیار زیادی دارد.

تا جایی که آقای بردهام برای افزایش بیشتر فروش این نوشیدنی گازدار، دست به انجام تبلیغات می‌زند. کلیب بردهم فرمول پپسی را نشاط انگیز می‌خواند و برای اثبات این موضوع از فرصت مسابقات اتومبیل‌رانی استفاده کرد تا نوشابه پپسی را تبلیغ کند. یک نوشیدنی هیجان انگیز برای یک تفریح نشاط‌آور! اکنون نام برند پپسی بیشتر از قبل سر زبان‌ها افتاده اما این دوران که دوران اوج برند Pepsi است، با آستانه‌ی جنگ جهانی اول هم‌زمان شده است. قحطی ناشی از جنگ جهانی اول در سال 1914 تامین یکی از مواد اولیه‌ کارخانه پپسی یعنی «شکر» را با مشکل روبه‌رو کرده. راهکاری به ذهن کارخانه‌دار پپسی نمی‌رسد، مگر احتکار شکر. احتکار شکر در طی 4 سال جنگ جهانی اول و کاهش قیمت آن بعد از آتش‌بس، سرمایه‌ای را که این برند در دوران اوج جمع‌آوری کرده بود، هیچ و پوچ کرد و پپسی ورشکسته شد.

بعد از اتمام جنگ جهانی اول کارخانه‌ی ورشکسته‌ پپسی به دست یک واسطه خریداری و به دست گروه لوفت سپرده می‌شود. لوفت یک برند معروف آمریکایی با فروشگاه‌هایی در سرتاسر آمریکا است که همه آن را به شکلات‌هایش می‌شناسند. رابطه‌ی چارلز گوت، مدیر این فروشگاه‌ها چندی پیش با شرکت کوکاکولا بر سر دریافت تخفیف بیشتر، به هم خورده بود. بنابراین او از فرصت خرید برند پپسی به نفع گسترش بازار این نوشیدنی استفاده می‌کند و فروش نوشابه‌ی رقیب در مغازه‌های برند لوفت را ممنوع اعلام می‌کند. البته این برای گوت کافی نیست! او از استراتژی بازاریابی هم برای شکست رقیب استفاده می‌کند و قیمت‌های خود را به نصف کوکا کاهش می‌دهد. البته بهتر است بگوییم پپسی حجم نوشابه‌ها را در ازای دریافت قیمتی یکسان دو برابر می‌کند و به 12 اونس افزایش می‌دهد. این تا حدی روی فروش پپسی اثر می‌گذارد اما هنوز خسارت ناشی از احتکار شکر را نمی‌تواند جبران کند. در نتیجه یک بار دیگر شرکت پپسی کولا دست‌به‌دست شد و به دست مدیر جدید افتاد.

والتر مک جونیور به شیمی‌دان‌های جدیدی که استخدام کرده است، دستور داده تا فرمولاسیون پپسی را طوری تغییر دهند که بتوانند بازار را از دست رقیب دربیاورند! او با تکیه بر هوش اقتصادی و شناخت دقیق بازار، تشخیص داد که تبلیغات برند پپسی در دوران اوج خود، بیش از اندازه  بوده است. تا جایی که می‌توان گفت برند Pepsi بازار آمریکای جنوبی را به عنوان یک پتانسیل بلقوه‌ نادیده گرفته است. در نتیجه مک جونیور با اتخاذ استراتژی نیش‌مارکت سهم کوچک و بی‌رقیبی از بازار برند پپسی را که تاکنون خفته بود، بیدار می‌کند. برند Pepsi در دهه 40 میلادی از استراتژی مارکتینگ Niche Market برای کشف بازار آمریکای جنوبی بهره گرفت.

به این ترتیب پای سیاه‌پوستان آفریقایی- آمریکایی به تاریخچه برند پپسی باز می‌شود. والتر مک جونیور با استخدام افرادی از تبار آفریقایی- آمریکایی، آن‌ها را مامور ترویج و تبلیغ و کشف بازارهای خرده و عمده فروشی برند پپسی کرد. کشف این بازار جدید استراتژی‌های تبلیغاتی پپسی را به‌طور کلی عوض کرد. حالا در جامعه‌ی مخاطبان هدف یا همان پرسونا، افراد رنگین‌پوست هم حضور دارند و تصویر آن‌ها روی پوسترهای تبلیغاتی Pepsi در حال نقش بستن است. در این دوران ذهنیتی که از برند پپسی در حال شکل گرفتن است، برندی نشاط‌آور، همراه لحظه‌های تفریح و خوشی برای همه‌ی شهروندان آمریکایی (صرف نظر از تبار و رنگ پوست) است. محبوبیت برند پپسی با شناسایی به موقع بازار آمریکای جنوبی افزایش پیدا کرد تا زمانی که جنگ جهانی دوم رخ داد. پپسی به عنوان یک نوشیدنی فرح‌بخش با وقوع جنگ جهانی دوم تامین انرژی سربازان حاضر در جنگ را در اولویت خود قرار می‌دهد. بنابراین کامیون‌های حاوی باکس‌های 6 تایی نوشابه پپسی به خط مقدم فرستاده می‌شو

برند پپسی، برندی جوان، با پالت رنگی پرچم آمریکا است. در این دوران قصه‌ی برند پپسی، قصه‌ی یک برند حمایتگر و وطن پرست است. این برند بعد از جنگ جهانی برای انطباق این برند با «عرق ملی آمریکایی»، دست به استراتژی ریبرندینگ‌ بزند. این شرکت لوگو برند پپسی را که نشانگر تایپوگرافی نام آن بود کنار گذاشت. لوگو پپسی جدید بر ساخته از پالت رنگی پرچم آمریکا و دارای سه رنگ آبی، سرخ و سفید بود که نام  Pepsi Cola در وسط آن نوشته شده بود. گرچه در این سال‌ ریبرندینگ به معنی که ما امروز از آن یاد می‌کنیم وجود نداشت، اما ریبرندینگ پپسی در آستانه دهه 40 میلادی، ذهنیت مخاطبان این برند را تغییر داد و ابعاد ملی و میهن‌دوستانه به آن بخشید.

برند پپسی در دهه‌ی 30 و 40 میلادی با ملودی یک شعر تبلیغاتی به خاطر آورده می‌شود که از رادیو و تلویزیون پخش می‌شد. مصرع اول این شعر تبلیغاتی یعنی «Pepsi Cola hits the spot» به اسلوگان نوشابه‌ی پپسی در این دوران تبدیل شده بود. تمرکز اصلی برندینگ پپسی در این دوران و پیام این برند به مخاطبان آن مقرون به صرفگی نوشابه‌ی پپسی است که در متن این شعر تبلیغاتی بر آن تاکید می‌شد. با اتمام دوران جنگ جهانی دوم، استراتژی بازاریابی و برندینگ پپسی به دوران پیش از وقوع جنگ باز می‌گردد.  یعنی اجرای کمپین‌های تبلیغاتی جذاب با در نظر گرفتن پرسونای جدید یا همان متولدان سال‌های جنگ. در دهه‌ی 50 و 60 میلادی تمرکز جدی مارکتینگ پپسی بر نسل جوانان و کودکان است. البته برند پپسی از جاذبه‌های جنسی در پوسترهای تبلیغاتی خود کمک می‌گیرد تا مخاطبان بزرگسال خود را از دست ندهد.

در این دوران چهره‌های مشهور بسیاری در آسمان داستان پپسی شروع به درخشیدن می‌کنند. از اقبال خوب برند پپسی ازدواج مدیرعامل دهه‌ی 40 آن با یک ستاره‌ی سینما است که بر موفقیت‌های تبلیغات این برند اثر مثبت می‌گذارد. استفاده از چهره های خوش نام که اکثر هواداران آن‌ها جوانان بودند، هدف اصلی برند پپسی در تبلیغات دهه‌ی 70 و 80 میلادی است. Pepsi در این راستا از چهره‌های خوانندگان معروفی چون مدونا و مایکل‌جکسون برای اثربخشی بیشتر کمپین‌های مارکتینگ خود استفاده می‌کند. هدف این برند از تمرکز بر پرسونای جدید خود، بالا نگه داشتن سطح انرژی و جوان نشان دادن شخصیت برند پپسی است.

 شرکت توزیع کننده نوشابه پپسی شیشه

شرکت پخش سامان گستر به عنوان یکی از مراکز شناخته شده در ایران است که در فرآیند قیمت گذاری برای سفارشات عمده، نهایت دقت عمل را به کار بسته است. در حقیقت قیمت گذاری محصولات غذایی با سنجش و ارزیابی بازار و همچنین میزان تقاضا ارتباط مستقیم دارد. نتیجه آن هم قیمت ویژه برای محصولاتی از جمله آبمیوه رانی قوطی بوده که برای مشتریان جالب توجه است. این مرکز با به کارگیری جدید ترین تکنیک های فروش و همچنین ارائه محصولات نسبتا گران مثل نوشابه پپسی شیشه با قیمت ارزان، نسبت به سایر رقبا عملکرد بی نظیری از خود نشان داده است.

توزیع و پخش، عنصری مهم در عملیات کسب و کارها شرکت های پخش کننده نوشیدنی است. بازرگانی سامان گستر شرکتی معتبر است که می توانید بهترین خدمت ممکن را تضمین کند. اگر احیانا مشکلی در توزیع رخ دهد و تحویل محصولات کاستی وجود داشته باشد، مسئولیت آن را به طور کامل برعهده می گیرد. اعتماد مشتریان سرمایه ما است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.


⚠️ حداقل سفارش 200 کارتن می‌باشد ⚠️
Close